Frågor och svar

Här kan du hitta svar på de mest förekommande frågorna. Saknar du någon fråga som du tycker borde finnas här? Skicka ett mail till styrelsen på brfoskar13.styrelsen@gmail.com.

 

 

Vänd dig till felanmälan, 90 220 eller www.90220.se

Kontrollera att alla sladdar är i.
Annars så vänder du dig till Stockholms stadsnät, www.stockholmsstadsnat.se eller 08-5012 20 10

Gå och knacka på och prata med din granne.

Elen är på mellan 1 november till 31 mars.

Kontakta vår ekonomiska förvaltare Fastum på telefon 90 220 eller https://90220.se

Felanmälan hanteras av AdEx på telefon 90 220 eller https://90220.se/

Ta kontakt med styrelsen, via mail brfoskar13.styrelsen@gmail.com eller lapp i styrelsens brevlåda på Fältvägen 20.
Ange Serie, exempelvis SP00XXX. Under detta står det L och en siffra. Den ska också anges. Ange också var, hur och när du tror att nyckeln försvann.
Nyckeln får du själv hämta ut på Safeteam i Lunda/Spånga. Och du får själv stå för kostnaden.

Visst måste du ha en hemförsäkring. Styrelsen rekommenderar också att du tecknar Bostadsrättstillägg för din bostad.
Bostadsrättstillägg är ett tillägg till den vanliga hemförsäkringen med skydd för fast inredning i din lägenhet. Som medlem är du ansvarig för fast inredning som badrum, kök och så vidare, vilket kan vara mycket kostsamt att åtgärda vid en eventuell skada.

Den enda fläkt som tillåts över spis i köket är en kolfilterfläkt.

Nej. Medlem tecknar själv avtal om TV. I dagsläget (2018-04-18) har Stockholms Stadsnät avtal med Sappa och Viasat.

Vid en försäljning av en bostadsrätt ska en överlåtelsebesiktning göras. Överlåtelsebesiktning beställs av den medlem som ska sälja sin lägenhet. Beställningen görs via länken https://www.o.bokamera.se/Adex/BookTime?Event=74626&Event=74626 eller hos AdEx på telefo 90220.
Se också till så att besiktningsmannen kommer åt fläkt, ventilation och avlopp. Bjud också in köparen till besiktningen.